Merkgids Renesse Aan Zee
Met de recente herinrichting van Renesse heeft ons dorp een eigen(tijdse) identiteit gekregen. Een uitstraling die we met trots in onze uitingen laten zien, in een stijl die past bij Renesse als recreatieve vaandeldrager van Schouwen-Duiveland.
Het zijn juist deze vormen, zichtbaar in het straatbeeld van Renesse, die ten grondslag liggen aan de restyle van het logo en de identiteit die Renesse op z'n mooist naar buiten brengen. Ze zijn vastgelegd in deze handige merkgids.
Logo en pictogram
In tegenstelling tot het oude logo is 'aan zee' nu net zo groot als 'renesse'. Het dorp en het strand zijn immers van gelijke waarde. Het complexe beelmerk met boom en golf is terug gebracht naar een strak register mark, dat ons dorp letterlijk als een sterk merk in de markt zet.
Het nieuwe logo heeft geen kleur, maar staat zwart/wit op een achtergrond in de huisstijlkleur. Op een wit vlak geplaast is renesse altijd zwart en heeft het onderschrift een leesbare huisstijlkleur.
Download onderdeelLettertypes
Het lettertype Open Sans kennen we uit de merkgids van Eilandmarketing Schouwen-Duiveland. Het goed leesbare lettertype gebruiken we uitsluitend in regular en semi bold.
Het lettertype Captain America zien we in het dorp terug in de bewegwijzering, het wordt uitsluitend in hoofdletters geplaatst en heeft een letterspatie van 1px of +/-10%.
Het logo van Renesse aan zee is gezet in de Expletus Sans Bold Italic. Dit karakteristieke font mag uitsluitend in kleine letters worden geplaatst, exact zoals het woordmerk is.
Download onderdeelVormelementen
De huisstijl was, net als de infrastructuur van ons dorp, niet meer van deze tijd. Na de herinrichting ziet de gast een modern ingericht, sfeervol vakantiedorp met veel grafische elementen.
Het zijn juist deze vormen, zichtbaar in het straatbeeld van Renesse, die ten grondslag liggen aan de restyle van het logo en de identiteit die Renesse op z'n mooist naar buiten brengt.
Download onderdeel