Businessplan eilandmarketing aangeboden aan gemeenteraad

21 Oktober 2021

In de afgelopen maanden heeft de SESD zich toegelegd op het samenstellen van een businessplan voor Schouwen-Duiveland. Dit plan wordt breed gedragen door politiek en ondernemend Schouwen- Duiveland en is geborgd tot 2026. Na goedkeuring van de gemeenteraad wordt een eilandmarketeer aangesteld om de plannen concreet te maken.

Met het businessplan richt SESD zich er de komende vijf jaar op om koploper te worden op het
gebied van brede welvaart, met een optimale balans tussen prettig wonen voor bewoners, goed ondernemen voor ondernemers en heerlijk genieten voor bezoekers. Belangrijke doelstellingen daarbij zijn om het draagvlak voor toerisme en recreatie onder de eilandbewoners te vergroten, een evenwichtigere verdeling tussen bezoekersaantallen in hoog- en laagseizoen te realiseren en in te zetten op het creëren van nieuwe bedrijvigheid op het gebied van innovatie, duurzaamheid, communicatie en de ‘groenblauwe economie’.

Een belangrijk, letterlijk tastbaar, onderdeel van het plan is het plaatsen van touchscreens met informatie voor de bezoeker op diverse, vrij toegankelijke plekken op het eiland. Daar wordt deze maand mee begonnen. Het is de bedoeling dat met de benoeming van de eilandmarketeer de organisatie vaste vorm krijgt en vanaf begin 2022 zelfstandig functioneert.


Diese Seite teilen: